we departed from Brunei on the Feb 2nd after office hours and expected to reach Kuala Penyu before immigration tutup, skali panjang nuu queue nya orang kan ke Limbang, ngam Chinese New Year bah the next day nya, we only sampat di Lawas saja and stayed a night sana, that was my first time driving di Lawas, tapi eksen ku! hahaha kawanku yang drive, aku ampit drive masa the next morning nya saja taking off to Sipitang hahaha jaditaaaaaah~
we reached Kuala Penyu dalam tengahari lah, telampau lalai kan begambar saja hehe from Kuala Penyu to the island took around 20 mins by boat, yang macam speedboat ke Temburong, tapi ani lalu laut, kira lebih mencabar lah (sitayie~)i couldn't believe my eyes soon i reached the island, banar-banar biru airnya, banaaaaaaaar~ sumpaaaaaaaah~ awuuuu aku sakai, biasa liat dalam tv and internet saja, mati-mati ku pikir kana edit hehehe

we went for snorkeling in the afternoon, and also my first time snorkeling, followed by berandam dalam volcano mud...entah they said its for skin therapy, inda plang ku pecaya, nada pun berubah kulit ku, sunburn ada lah, maybe pasal teknik berandam ku salah kali, misti kepala ke bawah kali, entah eh....but at least that was a fun experience, TAPI we had to climb back down about 1.2km to the beach just to get off the mud, pasal pipe water nya di atas kuat lagi pancutan leaking aircon ku...


spent the night camping saja sana, set up two camps just enough to accommodate the 6 of us, yes ada resorts and chalets sana, the cheapest we could get was around RM396 PER PERSON!! tapi kalau camping we only need to pay RM5 per person, save budgeeeeeet~ the 2 camps inda jauh dari pantai, expecting by night kira sajuk lah ada angin pantai...puii~ beguyang pun inda sideburn ku, but we survived the night, nada papa lah...pasal aku nyaman tidur hahaha

spent a night di pulau, the next morning nya packed up and balik, then singgah skajap menyampati mem-Burger King di Putatan (aku pun baru mendangar), sudah abis menapau sampai kan 30 burgers semuanya, we were on our way balik Bunai, arrived in Brunei by Magarib, pasal kami banyak shuffle on the way atu...oh down here is sikit info pasal the fee lah just to share...(please dont mind the kelawar hinggap atu, andangnya jinak), and more photos dalam my Facebook


No comments:
Post a Comment